Het is de missie van Aegon om mensen in staat te stellen om betere financiële beslissingen te nemen. Aegon vroeg ons om in dit kader een laagdrempelige test over geldzaken te maken. Hiermee wil Aegon mensen inzicht bieden in wat voor soort geldtype men is en de gebruiker voorzien van de juiste tips en tricks om nóg beter met geld te worden.
EPG heeft de gehele ‘Goed met Geld test’ voor Aegon ontwikkeld. Een online enquête die teruggeeft hoe goed iemand met geld omgaat. De structuur die ontwikkeld werd, zorgde ervoor dat gebruikers user afhankelijke content gepresenteerd kregen. Op basis van de uitkomst werd advies gegeven. Het rekenmodel dat Aegon hiervoor heeft ontwikkeld, is door ons omgezet in een rekenkern die via webservices benaderbaar was vanuit de website. Om inzicht te krijgen in de ingevoerde data gaven wij een overzicht van de statistieken terug aan Aegon, De ‘Goed met Geld test’ is inmiddels meer dan 120.000 keer ingevuld en is er aangetoond dat de test geleid heeft tot een hogere merkvoorkeur voor Aegon.
"Het is prettig en efficiënt samenwerken met EPG. Ze komen hun afspraken altijd na en zijn vaak zelfs eerder klaar dan verwacht."
– Esther Oostrom, AEGON
Lees dan onze laatste projecten, ontwikkelingen en inzichten
Over ons